Tažná zařízení. Prodej, profesionální montáž, servis.
Specializujeme se na prodej a montáž tažných zařízení na osobní, terénní a dodávková vozidla.
V naší nabídce najdete kvalitní střešní nosiče CRUZ, střešní boxy, nosiče jízdních kol a lyží i přepravní systémy na tažná zařízení.
Jsme autorizované montážní pracoviště pro tažná zařízení BRINK, WESTFALIA, WITTER, GALIA, UMBRA, ARAGON, STARC, BOSAL, ORIS, GDW, HOOK, PROF SVAR, AUTO HAK, VAPOS a další.
K dodání máme tažná zařízení pevná nebo s odnímacími šroubovacími kulovými čepy nebo s bajonetovými kulovými čepy, které se odnímají bez použití nářadí. Veškerá námi dodávaná tažná zařízení a doplňky jsou dodávána s Typovým listem, jsou homologována pro provoz na pozemních komunikacích, splňují požadavky zákona č. 56 Sb. a neomezují záruku na Vašem voze.
Máme pověření k montáži tažných zařízení včetně montáže elektroinstalace. Provedenou montáž potvrdíme do typového listu - potvrzení o montáži. Poté Vám na příslušném odbor dopravy tažné zařízení zapíší do technického průkazu bez povinnosti návštěvy STK.
Dodáváme jak standartní 7-pólové a 13-ti pólové zásuvky tak i typové elektroinstalace pro vozy vybavené tzv. check kontrol.
Doba montáží se pohybuje od cca čtyř hodin dle náročnosti montáže a složitosti elektroinstalace.
Zastavte se u nás na prodejně, případně se ozvěte telefonicky nebo mailem, obratem Vám vypracujeme přesnou cenovou nabídku na tažné zařízení pro Vaše vozidlo. Zaručujeme krátké dodací lhůty.
Proč si vybrat tažné zařízení právě od nás?
Jsme schopni dodat více jak 3000 typů tažných zařízení.
Vybereme pro Vás optimální řešení - zkombinujeme design, užitné vlastnosti a cenu tažného zařízení k Vaší spokojenosti.
Dbáme především na to, aby se tažné zařízení snadno a přesně montovalo, bez násilného zásahu do karoserie či podvozku vozidla a dlouho spolehlivě a bezpečně sloužilo. Tažné zařízení je bezpečnostní prvek, který přímo ovlivňuje bezpečnost silničního provozu.
V našem sortimentu nenajdete nekvalitní a nepřesné polské či jiné kopie tažných zařízení, které se často vyznačují omezenou životností, nedostatečnou pevností, nespolehlivými odnímatelnými systémy a rychlou korozí.
Tažná zařízení dodávaná naší firmou neomezují záruku nového vozidla a ty k tomu určené umožňují bezpečné použití nosiče jízdních kol a přívěsových kloubů se stabilizátorem.
Některé nové modely vozů vyžadují připojit speciální typové elektroinstalace tažného zařízení tak, aby nedošlo k poruše elektroinstalace na vozidle, což klade vyšší náročnost na odbornost a čas při vlastní montáži, což jsme Vám schopni zajistit.
Základní vysvětlivky k elektropřípojkám:
CheckControl:
Jedná se o systém kontroly funkce světel vozu, většina moderních vozidel je jím již vybavena. Zda je i Váš vůz tímto systémem vybaven zjistíte např. vyšroubováním žárovky blinkrů. Chyba "prasklé" žárovky je následně indikována vizuálně na přístrojové desce, či akusticky.
CAN BUS:
Jedná se o datovou sběrnici vozu, po které dochází ke komunikaci mezi periferiemi vozidla. Většina moderních vozů je již touto sběrnicí vybavena. Výjimkou bývají některé japonské automobilky. Takto vybavené vozy jsou vždy vybaveny kontrolními funkcemi.
Kódování / Aktivace:
Některé vozy musí být pro správnou funkčnost po instalaci elektropřípojky uzpůsobeny pro provoz s tažným zařízením. Kódování řídících jednotek je prováděno pomocí speciální diagnostiky přímo u nás nebo v autorizovaných servisech. Kódování je buď bezprostředně nutné ke správné funkci, nebo volitelné pro zpřístupnění komfortních funkcí (např. ACC, TSC, odpojení PDC...). Tato informace je uvedena v popisu produktu.
Počet pinů (7/13):
Nebo také počet kolíků, udává, kolik pinů obsahuje zásuvka elektropřípojky (část na vozidle). 7 pinové zástrčky (část na vozíku) jsou zpravidla na nebržděných vozících do 750kg, 13 pinové zástrčky pak na bržděných vozících a většině nosičů kol.
13 pinová zásuvka obsahuje, navíc od 7 pinové, vodič pro zpáteční světlo, (volitelně) vodič pro trvalé plus (+30), či (volitelně) nabíjecí vodič pro spínané plus (+15). Použitím redukce ze 7pin -> 13 pin nelze výhody 13 pinové zásuvky využít.
Mlhové světlo:
Není-li uvedeno jinak, je běžnou praxí, že se při zapojeném vozíku a rozsvícení zadního mlhového světla rozsvítí pouze mlhovka na taženém vozíku. To z toho důvodu, aby Vás ve zpětných zrcátkách neoslňoval odraz mlhovky vozu od taženého přívěsu.
Trvalé plus (+30):
Jedná se o vodič, vyskytující se volitelně v 13 pinových elektropřípojkách. Jeho úlohou je zajištění trvalého napájení některých spotřebičů (např. osvětlení) v obytném přívěsu. Napájení nemá vliv na sepnutí zapalování klíčkem. Umožňuje-li to elektropřípojka, lze trvalé plus (+30) dokoupit.
Spínané plus (+15):
Jedná se o vodič, vyskytující se volitelně v 13 pinových elektropřípojkách. Jeho úlohou je zajištění dobíjení baterie v obytném přívěsu. Napájení je sepnuto otočením klíčku v zapalování. Umožňuje-li to elektropřípojka, lze spínané plus (+15) dokoupit.
LED:
Některé elektropřípojky (je uvedeno v mont. návodu či popisu) nejsou konstruovány k využití přívěsných vozidel či nosičů kol s LED světly. Zátěž přípojného vozíku s klasickými žárovkami je zpravidla vyšší a moduly zejména starších elektropřípojek nejsou schopny s nižšími odběry LED žárovek pracovat. Umožňuje-li to elektropřípojka, lze kompatibilitu s LED světly zajistit výměnou původního modulu za nový.
Příprava:
V popisu či poznámce produktu můžete narazit na informaci "pro vozy s přípravou" nebo opačně "pro vozy bez přípravy". Tato informace udává, zda je elektropřípojka konstruována s ohledem na vybavení vozu, který je, anebo není, předpřipraven k montáži elektropřípojky. Vozy s přípravou jsou již vybavené konektorem nebo pojistkovou skříní v zadní části kufru pod čalouněním, což snižuje časovou náročnost montáže.
Kódování řídících jednotek:
Kódování řídící jednotky je u některých, zejména nových, vozů nutné k zajištění plné funkčnosti EP a předchází tak zobrazování chybových hlášení při provozu nebo diagnostice vozidla, jako jsou chyby hlášení prasklých žárovek, nefunkčnost osvětlení vozíku, neodpojování mlhového světla atp.
Kódování také umožňuje aktivaci dodatečných funkcí - například odpojení PDC (parkovacích senzorů), zobrazení zapojení přívěsu na displeji vozidla, kalibraci ESP (stabilizace vozidla) a TSA (stabilizace přívěsu) či podporu funkce ACC (adaptivní tempomat).
Zda je kódování pro daný typ vozidla nutné, zjistíte z parametru elektropřípojky v jejím popisu.
Kódování se provádí na speciální diagnostice pro nastavení řídících jednotek pro provoz s tažným zařízením.
Legislativa:
Dle platné vyhlášky není nutno demontovat tažný čep odnímatelný s použitím nářadí (2 šrouby) pokud nezasahuje do RZ.
Čep odnímatelný bez použití nářadí (rychlospojka, bajonet, atd..) je nutno demontovat vždy, pokud není využíván ke spojení s přípojným vozidlem.
Dle zákona má motorista dvě možnosti, jak postupovat při montáži a přihlášení tažného zařízení:
1.) Montáž provede certifikované montážní pracoviště - odborná firma s certifikátem:
Tato firma namontuje TZ, řádně vyplní typový list a ručí za svou práci. Motoristovi je pak proveden zápis do TP na odboru dopravně-správních agend.
2.) Montáž si provede motorista svépomocí nebo firma, která nemá žádné pověření:
Motorista musí nejprve navštívit stanici STK, kde je za poplatek zkontrolována montáž TZ, prověřena bezchybnost a funkčnost zapojení elektropřípojky, načež až poté může dojít k přihlášení TZ.
Seznam pověřených servisů je veden na Ministerstvu dopravy ČR.